Булінг (цькування) - діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

·        систематичність (повторюваність) діяння;

·        наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

·        дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.


Телефони довіри

 

· Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);

· Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;

· Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800500335;

· Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;

· Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75;

· Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;

· Національна поліція України 102.


Як зупинити булінг: поради для батьків



 

 

План заходів,

 спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)

в КЗДО №6 «Васильок» ВМР ЗО на 2020/2021 н.р.

 

№ з/п

Заходи

Термін проведення

Відповідальний

Нормативно-правове забезпечення

1

Створення нормативно-правової бази щодо забезпечення запобігання та протидії булінгу

упродовж року

Вихователь-методист, педагоги

2

Надання інформації батькам, педагогам, оновлення інформації на веб-сайті закладу з проблеми запобігання та протидію булінгу

упродовж року

Вихователь – методист

3

Невідкладне інформування відповідних органів, визначених Законом України від 18.12.2018 № 2657-VIII«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», у разі виявлення випадку булінгу

у разі виявлення випадку

Директор

Робота з педагогами та колективом

4

Організація і проведення тематичного тижня «Я маю право!»

грудень

Вихователь – методист

5

Консультація: «Як виявити жорстоке ставлення до дитини в сім’ї»

січень

Практичний психолог

6

Проведення круглого столу «Профілактика жорстокого поводження з дітьми»

січень

Вихователь – методист

7

Консультація: «Дошкільники та їх права і обов’язки»

січень

Вихователь - методист

8

Інформаційно-просвітницькі заходи з учасниками освітнього процесу з питань запобігання і протидії булінгу

лютий

Вихователь – методист

9

Вивчення психологічного клімату в педагогічному колективі

квітень

Практичний психолог

10

Психологічні та соціально-психологічні дослідження за запитами адміністрації, педагогів, працівників

за запитом

Практичний психолог

Робота з дітьми

11

Психологічне вивчення дітей «групи ризику»

листопад

Практичний психолог

12

Бесіда «Мої права та обов’язки»

грудень

Педагоги

13

Організація та проведення занять та бесід, що формують у дітей уявлення про толерантність по відношенню до різних людей, справедливість, порядність

березень

Педагоги

14

Корекційно-розвивальні заняття з дітьми старших груп

жовтень

Практичний психолог

15

Перегляд та обговорення мультфільму «Жив собі чорний кіт»

квітень

Педагоги

16

Організація виставки малюнків «Я маю право»

 

травень

Педагоги

Робота з батьками

17

Активізувати просвітницьку роботу з питань правової освіти серед родин вихованців (індивідуально, чи онлайн)

упродовж року

Педагоги

18

Забезпечити консультативну допомогу батькам з питань соціально-правового захисту дошкільників (за потребою)

упродовж року

Практичний психолог, вихователь – методист, педагоги

19

Складання інформаційних буклетів для батьків (групові батьківські куточки)

вересень

Практичний психолог

20

Консультація: «Дитина та її індивідуальні особливості»

вересень

Практичний психолог

21

Консультація: «Правова освіта для маленької дитини»

жовтень

Вихователь-методист

22

Адміністративна нарада: «Ось так ми живемо». Обговорення психологічного клімату в колективі, цінностей та толерантного відношення в роботі з вихованцями та батьками»

квітень

Практичний психолог, директор

 

 


Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти

 

   1.Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.

      2.Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

     3.Здобувач освіти, який став свідком булінгу, зобов’язаний повідомити про це вихователя, психолога або безпосередньо керівника закладу освіти .

     4.Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов’язаний повідомити керівника закладу освіти про цей факт.

       5.Керівник закладу освіти має розглянути звернення.

    6.Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.

  7.Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.

   8.Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

     9.Здобувач освіти може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда -Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги.

 

     Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу. Керівник закладу освітимає розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини булінгу.