Маленькі знавці правил дорожнього руху

БЛОГ ВИХОВАТЕЛЯ


ЄРОХІНА НАТАЛІЯ ФЕДОРІВНА

 

ОСВІТА - ВИЩА ПЕДАГОГІЧНА

ПЕДАГОГІЧНИЙ СТАЖ - 31 РІК

КАВАЛІФІКАЦІЙНА КАТЕГОРІЯ - СПЕЦІАЛІСТ ПЕРШОЇ КАТЕГОРІЇЇ

ПЕДАГОГІЧНЕ ЗВАННЯ - ВИХОВАТЕЛЬ-МЕТОДИСТ


ІГРОВИЙ ТРЕНІНГ 

"МАЛЕНЬКІ ЗНАВЦІ ПРАВИЛ ДОРОЖНЬОГО РУХУ"

( З ДІТЬМИ СЕРЕДНЬОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ)

Мета:

-                     Систематизувати знання дітей про правила дорожнього руху; закріпити

елементарні уявлення дітей про вулицю, дорогу, тротуар, про поведінку на вулиці, знання дорожніх знаків, значення кольорів світлофора;

-                     розвивати увагу дітей, уміння самостійно використовувати набуті знання у повсякденному житті; виховувати бажання засвоювати та практично застосовувати знання, уміння 'і навички, що необхідні кожній людини для збереження життя і здоров’я;

-                     розвивати зорову та слухову пам'ять, мовлення та мислення дошкільників;

-                     виховувати свідоме ставлення до збереження свого життя та життя інших людей, обережність, слухняність.

Матеріали та обладнання:

макет вулиці (дорога, тротуари; діючий світлофор нагрудники - дорожні знаки, настільні розвиваючі ігри, м’ячі, імітація світлофора для пішоходів, кросворди, мультролик, права дітям, подяка батькам, музичні композиції, столи, дошки- мольберти, склянки, олівці, сигнальні картки.

Попередня робота з дітьми:

- спостереження за рухом транспорту, пішохідні переходи, заняття, розглядання плакатів, знайомство з дорожніми знаками, читання творів Л.Яковенко, М.Познанської, С.Маршака, Н.Забіли, бесіди, настільно-друковані ігри, рухливі ігри, сюжетно-рольові ігри, зустріч з інспектором ДАІ, будівельно- конструктивні ігри, перегляд відеоматеріалу, лялькова вистава, виставка малюків та поробок-макетів (разом з батьками).

Підготовка вихователя:

- «Базовий компонент дошкільної освіти» (освітні лінії «Дитина в соціумі»,

«Особистість дитини», «Дитина в пізнавальному просторі»);

-       Комплексна освітня програма «Дитина в дошкільні роки»,науковий керівник      К.Л.Крутій;

- Василенко Л.Б. «Здоров’я та безпека малят»;

- Калуська Л.В. «Дитина і довкілля»;

- Лоза О.Б. «Захист життя та здоров’я дітей: норми поведінки у надзвичайних ситуаціях»;

- Долинна О. «Пріоритетний аспект роботи - безпека життєдіяльності дитини (Ж- л. «Дошкільне виховання» 2013 №6)»;

 

Резніченко І. «Безпека дитини та обов’язки дорослих» (Ж-л. «Дошкільне виховання» 2013 № 6)».

Хід тренінгу:

(До зали під музичний супровід заходять діти та їх батьки) Вихователь: - Діти, давайте привітаємося один з одним і з усіма в залі.

Діти: Доброго здоров’я!

Доброго Вам дня!

Хай вам ясне сонце світить у вікно щодня!

Хай сміється щире небо і дивує світ.

А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров’я в світі зараз головне.

А здорових і веселих щастя не мине!

Вихователь: - Доброго вам дня і доброго вам здоров’я, шановні дорослі та любі діти. Сьогодні ми з вами поговоримо про правила дорожнього руху. Наш дитячий садочок та будинки, в яких ви живите, знаходяться поруч з вулицею. І якщо ми уважно прислухаємося, то почуємо гудіння автомобілів. Іноді вони мчать на великій швидкості по дорозі. Поруч із дорогою прокладено доріжки для пішоходів - тротуар, вам доводиться часто переходити вулицю: зранку ви поспішаєте до садочку, а ввечері повертаєтесь додому. Щоб правильно переходити дорогу, щоб не трапилось з вами лихо - потрібно знати правила дорожнього руху.

Діти, дорослі: Правила руху в нашій країні для пішоходів усюди єдині.

Знати добре їх всі повинні: і дівчатка , і хлоп’ятка.

А також дорослі люди - От тоді й порядок буде!

Вихователь: - Діти, чи добре ми з вами знаємо правила поведінки на вулиці, правила дорожнього руху прийшов перевірити і дечому навчити інспектор державної автоінспекції (вихователь одягає форму інспектора).

Інспектор: - Доброго дня, діти! Я - інспектор ДАІ,

Рух дорожній регулюю,

Транспортом усім керую

Пішохода пропущу,

На порушника свищу.

- Спробуйте, для початку, відгадати загадку про мого помічника, який допомагає мені регулювати рух на дорозі:

 

Всім перехожим він моргає,

Щоб пильно глянули на нього.

Очей же він аж троє має:

Червоне, жовте і зелене...

Діти: Світлофор!

Інспектор. Правильно, молодці! А чи знаєте ви, що означає кожен колір світлофора? Діти: 1.

 

1.Червоний - треба пам’ятати:

Іти не можна - слід чекати.

2. А жовтий блимне - не хвилюйся,

Уважним будь і приготуйся.

 3. А зелений як засяє,

Вас одразу привітає.

 

Вільний шлях, малята, йдіть І здоровими ростіть.

(Батьки із сигнальними картками-позначками кольорів світлофора шикуються) Інспектор: - Молодці! Ви добре знаєте кольори світлофора і їх значення. А тепер, діти, я пропоную вам пограти у гру «Школа світлофора Моргайка».

(Діти з батьками грають)

Інспектор: - А які ще помічники допомагають мені регулювати рух на дорозі?

Діти:- Дорожні знаки.

Батьки: - Малята, давайте розповімо інспектору, які дорожні знаки ми знаємо.

(Гра «Відгадай знак» - батьки з нагрудними знаками розповідають вірші-загадки про дорожні знаки, діти їх відгадують)

 

Щоб дорогу перейти,

треба знак такий знайти:

Водій, гальмуй тут уважно,

Ну, а за ним - його сусід,

Люди йдуть собі поважно,

Бо це - ... (пішохідний перехід)

 

2. Там, де вулиця широка

І машини в два потоки,

Людям важко перейти,

Треба вихід нам знайти.

Під землею є прохід,

Це - ... (підземний перехід)

 

Гляньте, діти, ви на знак!

З ним знайомі здавна,

Тут кататись можна? Так!

Тут доріжка славна!

(Знак «Велосипедна доріжка»)

 

Якщо нам потрібне лікування,

Цей знак підкаже, де лікарня.

 Лікарів серйозних сто

Там нам скажуть: «Будь здоров!» (Знак «Медичний пункт»)

 

Що ж це за дорога, діти?

Так потрібна в цілім світі!

Путь, якою поїзд мниться,

Називають - (залізниця)

Інспектор: - Молодці! Ви показали себе гарними знавцями дорожніх знаків! Ну, а скажіть мені, будь ласка, як треба переходити дорогу, коли немає ні світлофора, ні дорожніх знаків?

 

 

 Діти: 1. А якщо відсутній знак,

 Треба нам зробити так:

При дорозі зупинитись

І на ліво подивитись.

 

Бачим: транспорту немає

До середини рушаєм.

Є тут лінія чудова,

Незвичайна, розділова.

 

3. Знов на ній ти зупинись

І на право подивись.

Всі машини пропусти –

 Після цього можеш йти.

 

Інспектор: - Наш ігровий тренінг продовжуємо, і я запрошую вас, малята, сісти за столи. (Діти показують свої знання в настільних іграх-ситуаціях: «Так чи ні», «До кого ви звернетесь за допомогою в небезпечних ситуаціях», «Дорожня ситуація і знак»).

 

(Далі діти разом з батьками грають у рухливу гру «Уважні пішоходи»)

Інспектор: - А зараз ми з вами дізнаємось, які знання мають ваші батьки і які вони уважні. (Завдання для батьків «Дорожній кросворд»)

Інспектор: - Мої юні друзі, перед прощанням я приготував та хочу вам показати

пізнавальний мультролик, який допоможе вам запам’ятати правила дорожнього руху.

(перегляд мультиролика)

Інспектор: - Діти, ви сьогодні показали себе маленькими знавцями правил дорожнього руху. За вміння орієнтуватися на вулицях міста я видаю вам водійські права та права пішоходів, а вашим батькам - подяки.

(Інспектор нагороджує дітей та дорослих)

Інспектор: - Мої маленькі знавці правил дорожнього руху! Будьте уважними та обережними на дорогах міста! Та завжди дотримуйтесь правил дорожнього руху!

До побачення!