“День народження ляльки Катрусі”


Заняття

з логіко-математичної діяльності для дітей молодшої групи (4-й р. життя)

“День народження ляльки Катрусі”.

 

Мета: - формувати вміння розрізняти та називати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, прямокутник);

- систематизувати уявлення дітей про величину предметів, вживання понять “великий”, “маленький”;

- продовжувати розвивати вміння класифікувати предмети за кольором (червоний, жовтий, синій);

- сприяти оволодінню дітьми прийомами аналізу, умінню виокремлювати характерні особливості об’єкта (колір, форму, розмір);

- сприяти розвитку пізнавальної активності дітей;

- вправляти в розв’язанні пізнавальних задач у наочно-діловій та наочно-образній формах;

- розвивати пізнавальні процеси — сприймання, увагу, мислення, уяву;

- виховувати культуру пізнавальної та практичної діяльності.

 

Обладнання та матеріали: логічні блоки Дьєнеша, палички Кюїзенера, імпровізований автобус, обручі, таці,  розвивальні картки; графічно зображена доріжка.

 

Хід заняття

1.     Психогімнастика. Привітання.

Засяяло сонечко: - Добрий день усім!

Пташка за віконечком: - Добрий день! Цвірінь!

Діточки в садочку радо всі вітаються.

І усім привітно, щиро посміхаються.

 

2.     Мотивація.

- Діти, до нас у гості прийшла лялька Катруся. У неї сьогодні день народження. Вона просить нас допомогти організувати це свято. Ваші добрі сердечка та умілі рученята допоможуть Катрусі?

Діти: + Так.

- Тоді почнемо. Лялька хоче відсвяткувати день народження в кафе. А доїдемо ми до нього на ... Відгадайте загадку:

Від міста і до села,

де дорога пролягла,

перевозить дім людей -

і дорослих, і дітей.

По маршруту всіх везе

і квиточки продає.

Діти: + Автобус.

 

3.     Поїздка на автобусі.

- Так, діти, ми поїдемо на автобусі. Щоб сісти в автобус, що нам потрібно?

Діти: + Квитки.

- Ось, отримуйте, я вам роздаю. Це не просто фігури, це квитки на автобус. - Назар, яку фігуру ти отримав. А ти, Анно?

+ Червоний квадрат, жовтий круг, ... .

- Знаходьте, будь ласка, свої місце в автобусі за квитком. (Діти в імпровізованому автобусі знаходять своє місце з такою ж фігурою.)

- Я буду контролером і хочу перевірити, чи правильно ви обрали свої місця. Все вірно, молодці! Поїхали!

Наш автобус рушає, колеса біжать,

а в автобусі цьому, малята сидять.

Пі-біп-... .

- Ось ми і приїхали. Заходимо до кафе.

 

4.     Д/гра «Наведи лад»

- Діти, погляньте, до Катрусі ось-ось гості приїдуть, а тут безлад. Давайте розкладемо все на свої місця. Погляньте на картки. За якою ознакою ми будемо прибирати предмети?

Діти: + За кольором.

- Ну, що ж, до роботи. Будьте уважні. (Діти розкладають в обручі блоки Дьєнеша за кольором (червоні, сині, жовті)

- Катруся каже, що ви молодці. Дуже затишно стало в кафе.

 

5.     Д/гра “Різнокольорові чашки”.

- Наша лялька запросила гостей і буде їх пригощати чаєм, а посуду не має. З чого ми можемо його зробити?

Діти: - із кольорових паличок.

- Добре, давайте зробимо.

(Діти на картках по контуру із паличок Коїзенера викладають чашечки.)

- Які красиві різнокольорові чашечки вийшли! Підійдіть до нас з Катрусею , помилуємося нашими чашечками.

 

6.     Д/гра “Печиво до чаю”.

- Діти, Катруся просить допомогти приготувати частування до чаю. Приготуємо печиво. Розділимось на дві групи: хлопчики і дівчатка.

- Хлопчики, підійдіть і розгляньте, яке печиво приготуєте ви: велике і кругле; а дівчатка — маленьке, квадратне. (Діти на таці викладають блоки Дьєнеша за ознаками величини і форми по картках.)

- Молодці, діти, виконали завдання.

 

7.     Гра “Прикрась торт”.

- Діти, яке частування ще можна приготувати на день народження?

- Так, святковий торт. Ось у нас тут різні форми тортів, прикрасимо їх.

(Діти вибирають форму торта і прикрашають блоками Дьєнеша, підбирають їх за формою і кольором).

- Молодці, діти. Гарне частування ми приготували, Катруся задоволена.

 

8.     Гра “Виклади доріжку”.

- Діти, а як друзі Катрусі потраплять до кафе?

Діти: + Потрібно викласти доріжку.

- Так. За допомогою чого будемо її викладати?

Діти: + Різнокольоровими паличками.

- Так. Розділимось на пари і кожна пара викладе доріжку свого кольору.

(Діти по парах викладають доріжку паличками Кюїзенера.)

- Гарна вийшла доріжка. Діти, скажіть, яка доріжка за довжиною? за кольором? (кожна пара відповідає).

- Так, тепер друзі Катрусі швидко прийдуть до кафе і почнуть святкування.

 

9.     Підсумок заняття.

- Діти, Катруся вдячна вам за допомогу. Давайте всі разом подивимось, як в кафе затишно і все готово до прийому гостей. Ви молодці, гарно справились із завданнями. Катруся запрошує вас на святкування.