БЛОГ ВИХОВАТЕЛЯ
ЄРОХІНА НАТАЛІЯ ФЕДОРІВНА
ОСВІТА - ВИЩА ПЕДАГОГІЧНА
ПЕДАГОГІЧНИЙ СТАЖ - 31 РІК
КАВАЛІФІКАЦІЙНА КАТЕГОРІЯ - СПЕЦІАЛІСТ ПЕРШОЇ КАТЕГОРІЇЇ
ПЕДАГОГІЧНЕ ЗВАННЯ - ВИХОВАТЕЛЬ-МЕТОДИСТ
ІГРОВИЙ ТРЕНІНГ
"МАЛЕНЬКІ ЗНАВЦІ ПРАВИЛ ДОРОЖНЬОГО РУХУ"
( З ДІТЬМИ СЕРЕДНЬОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ)
Мета:
- Систематизувати знання дітей про правила дорожнього руху; закріпити
елементарні уявлення дітей про вулицю, дорогу, тротуар, про поведінку на вулиці, знання дорожніх знаків, значення кольорів світлофора;
- розвивати увагу дітей, уміння самостійно використовувати набуті знання у повсякденному житті; виховувати бажання засвоювати та практично застосовувати знання, уміння 'і навички, що необхідні кожній людини для збереження життя і здоров’я;
- розвивати зорову та слухову пам'ять, мовлення та мислення дошкільників;
- виховувати свідоме ставлення до збереження свого життя та життя інших людей, обережність, слухняність.
Матеріали та обладнання:
макет вулиці (дорога, тротуари; діючий світлофор нагрудники - дорожні знаки, настільні розвиваючі ігри, м’ячі, імітація світлофора для пішоходів, кросворди, мультролик, права дітям, подяка батькам, музичні композиції, столи, дошки- мольберти, склянки, олівці, сигнальні картки.
Попередня робота з дітьми:
- спостереження за рухом транспорту, пішохідні переходи, заняття, розглядання плакатів, знайомство з дорожніми знаками, читання творів Л.Яковенко, М.Познанської, С.Маршака, Н.Забіли, бесіди, настільно-друковані ігри, рухливі ігри, сюжетно-рольові ігри, зустріч з інспектором ДАІ, будівельно- конструктивні ігри, перегляд відеоматеріалу, лялькова вистава, виставка малюків та поробок-макетів (разом з батьками).
Підготовка вихователя:
- «Базовий компонент дошкільної освіти» (освітні лінії «Дитина в соціумі»,
«Особистість дитини», «Дитина в пізнавальному просторі»);
- Комплексна освітня програма «Дитина в дошкільні роки»,науковий керівник К.Л.Крутій;
- Василенко Л.Б. «Здоров’я та безпека малят»;
- Калуська Л.В. «Дитина і довкілля»;
- Лоза О.Б. «Захист життя та здоров’я дітей: норми поведінки у надзвичайних ситуаціях»;
- Долинна О. «Пріоритетний аспект роботи - безпека життєдіяльності дитини (Ж- л. «Дошкільне виховання» 2013 №6)»;
Резніченко І. «Безпека дитини та обов’язки дорослих» (Ж-л. «Дошкільне виховання» 2013 № 6)».
Хід тренінгу:
(До зали під музичний супровід заходять діти та їх батьки) Вихователь: - Діти, давайте привітаємося один з одним і з усіма в залі.
Діти: Доброго здоров’я!
Доброго Вам дня!
Хай вам ясне сонце світить у вікно щодня!
Хай сміється щире небо і дивує світ.
А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров’я в світі зараз головне.
А здорових і веселих щастя не мине!
Вихователь: - Доброго вам дня і доброго вам здоров’я, шановні дорослі та любі діти. Сьогодні ми з вами поговоримо про правила дорожнього руху. Наш дитячий садочок та будинки, в яких ви живите, знаходяться поруч з вулицею. І якщо ми уважно прислухаємося, то почуємо гудіння автомобілів. Іноді вони мчать на великій швидкості по дорозі. Поруч із дорогою прокладено доріжки для пішоходів - тротуар, вам доводиться часто переходити вулицю: зранку ви поспішаєте до садочку, а ввечері повертаєтесь додому. Щоб правильно переходити дорогу, щоб не трапилось з вами лихо - потрібно знати правила дорожнього руху.
Діти, дорослі: Правила руху в нашій країні для пішоходів усюди єдині.
Знати добре їх всі повинні: і дівчатка , і хлоп’ятка.
А також дорослі люди - От тоді й порядок буде!
Вихователь: - Діти, чи добре ми з вами знаємо правила поведінки на вулиці, правила дорожнього руху прийшов перевірити і дечому навчити інспектор державної автоінспекції (вихователь одягає форму інспектора).
Інспектор: - Доброго дня, діти! Я - інспектор ДАІ,
Рух дорожній регулюю,
Транспортом усім керую
Пішохода пропущу,
На порушника свищу.
- Спробуйте, для початку, відгадати загадку про мого помічника, який допомагає мені регулювати рух на дорозі:
Всім перехожим він моргає,
Щоб пильно глянули на нього.
Очей же він аж троє має:
Червоне, жовте і зелене...
Діти: Світлофор!
Інспектор. Правильно, молодці! А чи знаєте ви, що означає кожен колір світлофора? Діти: 1.
1.Червоний - треба пам’ятати:
Іти не можна - слід чекати.
2. А жовтий блимне - не хвилюйся,
Уважним будь і приготуйся.
3. А зелений як засяє,
Вас одразу привітає.
Вільний шлях, малята, йдіть І здоровими ростіть.
(Батьки із сигнальними картками-позначками кольорів світлофора шикуються) Інспектор: - Молодці! Ви добре знаєте кольори світлофора і їх значення. А тепер, діти, я пропоную вам пограти у гру «Школа світлофора Моргайка».
(Діти з батьками грають)
Інспектор: - А які ще помічники допомагають мені регулювати рух на дорозі?
Діти:- Дорожні знаки.
Батьки: - Малята, давайте розповімо інспектору, які дорожні знаки ми знаємо.
(Гра «Відгадай знак» - батьки з нагрудними знаками розповідають вірші-загадки про дорожні знаки, діти їх відгадують)
Щоб дорогу перейти,
треба знак такий знайти:
Водій, гальмуй тут уважно,
Ну, а за ним - його сусід,
Люди йдуть собі поважно,
Бо це - ... (пішохідний перехід)
2. Там, де вулиця широка
І машини в два потоки,
Людям важко перейти,
Треба вихід нам знайти.
Під землею є прохід,
Це - ... (підземний перехід)
Гляньте, діти, ви на знак!
З ним знайомі здавна,
Тут кататись можна? Так!
Тут доріжка славна!
(Знак «Велосипедна доріжка»)
Якщо нам потрібне лікування,
Цей знак підкаже, де лікарня.
Лікарів серйозних сто
Там нам скажуть: «Будь здоров!» (Знак «Медичний пункт»)
Що ж це за дорога, діти?
Так потрібна в цілім світі!
Путь, якою поїзд мниться,
Називають - (залізниця)
Інспектор: - Молодці! Ви показали себе гарними знавцями дорожніх знаків! Ну, а скажіть мені, будь ласка, як треба переходити дорогу, коли немає ні світлофора, ні дорожніх знаків?
Діти: 1. А якщо відсутній знак,
Треба нам зробити так:
При дорозі зупинитись
І на ліво подивитись.
Бачим: транспорту немає
До середини рушаєм.
Є тут лінія чудова,
Незвичайна, розділова.
3. Знов на ній ти зупинись
І на право подивись.
Всі машини пропусти –
Після цього можеш йти.
Інспектор: - Наш ігровий тренінг продовжуємо, і я запрошую вас, малята, сісти за столи. (Діти показують свої знання в настільних іграх-ситуаціях: «Так чи ні», «До кого ви звернетесь за допомогою в небезпечних ситуаціях», «Дорожня ситуація і знак»).
(Далі діти разом з батьками грають у рухливу гру «Уважні пішоходи»)
Інспектор: - А зараз ми з вами дізнаємось, які знання мають ваші батьки і які вони уважні. (Завдання для батьків «Дорожній кросворд»)
Інспектор: - Мої юні друзі, перед прощанням я приготував та хочу вам показати
пізнавальний мультролик, який допоможе вам запам’ятати правила дорожнього руху.
(перегляд мультиролика)
Інспектор: - Діти, ви сьогодні показали себе маленькими знавцями правил дорожнього руху. За вміння орієнтуватися на вулицях міста я видаю вам водійські права та права пішоходів, а вашим батькам - подяки.
(Інспектор нагороджує дітей та дорослих)
Інспектор: - Мої маленькі знавці правил дорожнього руху! Будьте уважними та обережними на дорогах міста! Та завжди дотримуйтесь правил дорожнього руху!
До побачення!