Заняття
з логіко-математичної діяльності для дітей молодшої групи (4-й р. життя)
“День народження ляльки Катрусі”.
Мета: - формувати вміння розрізняти та називати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, прямокутник);
- систематизувати уявлення дітей про величину предметів, вживання понять “великий”, “маленький”;
- продовжувати розвивати вміння класифікувати предмети за кольором (червоний, жовтий, синій);
- сприяти оволодінню дітьми прийомами аналізу, умінню виокремлювати характерні особливості об’єкта (колір, форму, розмір);
- сприяти розвитку пізнавальної активності дітей;
- вправляти в розв’язанні пізнавальних задач у наочно-діловій та наочно-образній формах;
- розвивати пізнавальні процеси — сприймання, увагу, мислення, уяву;
- виховувати культуру пізнавальної та практичної діяльності.
Обладнання та матеріали: логічні блоки Дьєнеша, палички Кюїзенера, імпровізований автобус, обручі, таці, розвивальні картки; графічно зображена доріжка.
Хід заняття
1. Психогімнастика. Привітання.
Засяяло сонечко: - Добрий день усім!
Пташка за віконечком: - Добрий день! Цвірінь!
Діточки в садочку радо всі вітаються.
І усім привітно, щиро посміхаються.
2. Мотивація.
- Діти, до нас у гості прийшла лялька Катруся. У неї сьогодні день народження. Вона просить нас допомогти організувати це свято. Ваші добрі сердечка та умілі рученята допоможуть Катрусі?
Діти: + Так.
- Тоді почнемо. Лялька хоче відсвяткувати день народження в кафе. А доїдемо ми до нього на ... Відгадайте загадку:
Від міста і до села,
де дорога пролягла,
перевозить дім людей -
і дорослих, і дітей.
По маршруту всіх везе
і квиточки продає.
Діти: + Автобус.
3. Поїздка на автобусі.
- Так, діти, ми поїдемо на автобусі. Щоб сісти в автобус, що нам потрібно?
Діти: + Квитки.
- Ось, отримуйте, я вам роздаю. Це не просто фігури, це квитки на автобус. - Назар, яку фігуру ти отримав. А ти, Анно?
+ Червоний квадрат, жовтий круг, ... .
- Знаходьте, будь ласка, свої місце в автобусі за квитком. (Діти в імпровізованому автобусі знаходять своє місце з такою ж фігурою.)
- Я буду контролером і хочу перевірити, чи правильно ви обрали свої місця. Все вірно, молодці! Поїхали!
Наш автобус рушає, колеса біжать,
а в автобусі цьому, малята сидять.
Пі-біп-... .
- Ось ми і приїхали. Заходимо до кафе.
4. Д/гра «Наведи лад»
- Діти, погляньте, до Катрусі ось-ось гості приїдуть, а тут безлад. Давайте розкладемо все на свої місця. Погляньте на картки. За якою ознакою ми будемо прибирати предмети?
Діти: + За кольором.
- Ну, що ж, до роботи. Будьте уважні. (Діти розкладають в обручі блоки Дьєнеша за кольором (червоні, сині, жовті)
- Катруся каже, що ви молодці. Дуже затишно стало в кафе.
5. Д/гра “Різнокольорові чашки”.
- Наша лялька запросила гостей і буде їх пригощати чаєм, а посуду не має. З чого ми можемо його зробити?
Діти: - із кольорових паличок.
- Добре, давайте зробимо.
(Діти на картках по контуру із паличок Коїзенера викладають чашечки.)
- Які красиві різнокольорові чашечки вийшли! Підійдіть до нас з Катрусею , помилуємося нашими чашечками.
6. Д/гра “Печиво до чаю”.
- Діти, Катруся просить допомогти приготувати частування до чаю. Приготуємо печиво. Розділимось на дві групи: хлопчики і дівчатка.
- Хлопчики, підійдіть і розгляньте, яке печиво приготуєте ви: велике і кругле; а дівчатка — маленьке, квадратне. (Діти на таці викладають блоки Дьєнеша за ознаками величини і форми по картках.)
- Молодці, діти, виконали завдання.
7. Гра “Прикрась торт”.
- Діти, яке частування ще можна приготувати на день народження?
- Так, святковий торт. Ось у нас тут різні форми тортів, прикрасимо їх.
(Діти вибирають форму торта і прикрашають блоками Дьєнеша, підбирають їх за формою і кольором).
- Молодці, діти. Гарне частування ми приготували, Катруся задоволена.
8. Гра “Виклади доріжку”.
- Діти, а як друзі Катрусі потраплять до кафе?
Діти: + Потрібно викласти доріжку.
- Так. За допомогою чого будемо її викладати?
Діти: + Різнокольоровими паличками.
- Так. Розділимось на пари і кожна пара викладе доріжку свого кольору.
(Діти по парах викладають доріжку паличками Кюїзенера.)
- Гарна вийшла доріжка. Діти, скажіть, яка доріжка за довжиною? за кольором? (кожна пара відповідає).
- Так, тепер друзі Катрусі швидко прийдуть до кафе і почнуть святкування.
9. Підсумок заняття.
- Діти, Катруся вдячна вам за допомогу. Давайте всі разом подивимось, як в кафе затишно і все готово до прийому гостей. Ви молодці, гарно справились із завданнями. Катруся запрошує вас на святкування.